Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

48 hour flue seems to exist!

Publicerad 2013-08-29 21:37:21 i Allmänt,

Jeee, ser ut att hinna bli frisk till helgen i alla fall! Med andra ord verkar det som att två dygns förkylningar existerar! Tack och lov för det! För ser så fram emot helgen! Att åka ut med båt till en stuga i vår vackra skärgård, tillsammans med ett par av våra goda vänner samt en söt liten gosse, är precis vad jag behöver just nu.
 
Imorgon är det dags att ta ett preg-test igen, för nu har det gått över 40 dagar sedan min mens började senast. Antar att min mens uteblir pga att jag stressar över saken, men alltid kan jag ju hoppas att det skulle visa positivt..
 
Jag antar att de flesta som försöker bli gravida till en början är oroliga.. Fungerar min kropp som den ska? Kan jag bli gravid, eller är jag en av de vars kropp inte klarar av att föröka sig? Själv är jag orolig eftersom min mamma haft flera missfall. Samtidigt borde jag väl inte vara det, eftersom hon nämligen fött flera barn.. Men hon var visserligen en hel del yngre än mig då hon fick sina första.. Och ett av missfallen hon fick var ganska svårt.. fostret levde nämligen ännu då det kom ut, men var inte levnadsdugligt.. Jag försöker intala mig det hon också alltid sagt. Missfall är naturens sätt att berätta att just det fostret inte skulle vara levnadsdugligt.. således är just det fostret inte meant to be. Men oavsett känns det pirrigt.. speciellt som man åminns om saken vart man än vänder sig. Många av mina bekanta är gravida, och så tycker jag ClearBlue reklamen snurrar i ett på TVn..
 
Nej, nu ska jag nog gå och lägga mig så helgen kommer snabbare. Blir troligtvis lite mindre bloggande nu på helgen då jag ska bort, men om jag råkar komma åt nätet och en liten stund för mig själv så ska jag uppdatera er med senaste nytt.
 
Tills dess, här är Dagens fakta(?): Om man räknar ihop massan av alla människor här på jorden så lär det vara ungefär detsamma som om du räknar ihop massan av alla myror som finns på jorden. Innebär att det finns en hel del sexbenta små kryp här på planeten, om det stämmer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela