Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Att vara en god vän - en knepig färdighet att bemästra

Publicerad 2013-08-27 21:18:00 i Allmänt,

Vänskap anser jag vara bland det viktigaste som finns i livet. Vänskap kan dock ibland vara bland det sköraste i livet också. Vänskap uppbyggd på en solid grund tenderar ändå oftast klara av de flesta hinder på vägen, men ibland kan man snubbla på vägen till mållinjen.
 
Jag hatar att göra någon av mina vänner besvikna. Men hur låter man en vän på ett snällt sätt veta att hennes närvaro inte önskas just vid ett speciellt tillfälle? Speciellt då den här vännen kan verka väldigt osäker? 
Vi är ett gäng tjejer, de flesta av oss har sambon/pojkvänner. Några av oss tenderar umgås oftare i gänget, men nu är planen en dubbeldejt med en av mina vänner och hennes pojkvän, vilket innebär att en tredje vän skulle bli utanför. Jag och min sambo har inte varit på dubbeldejt tidigare med det här paret, eftersom vår allas gemensamma vän tenderar hänga med allt som oftast. Det här är okej, men ibland så skulle det vara trevligt att kunna ses utan henne. Jag vet bara inte hur man på ett snällt sätt ska framföra det här, så att hon inte blir sårad.
 
Knepigt värre det här med hur man ska hålla sina förhållanden i balans. Nå men över till Dagens fakta: Forskare har kommit fram till att kycklingsoppa verkligen kan bota förkylningar. Kyckling innehåller nämligen komponenter som kan lindra inflammationer. Det finns alltså en orsak till varför de i alla Hollywood-filmer och serier bär hem chicken soup till de sjuka ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela