Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Män och kvinnor - och förkylning!

Publicerad 2013-08-28 19:13:33 i Allmänt,

Är det inte otroligt hur olika män och kvinnor kan vara när det kommer till olika saker? Ta en förkylning som exempel. Vem har inte stött på en machoman som förvandlas till ett litet barn när förkylningen slår till? Senast i helgen var min sambo förkyld, och han var så ynklig, så ynklig. Det skulle provas eller serveras allt möjligt; värkmedicin, vitlök, cognac, you name it.. Och så ville han ju förstås mysa och vara nära.
Nu visar det sig att han tillfrisknat, men istället smittat ner mig. Och får man då någon sympati? Nehej. Visserligen gjorde jag inte det manliga och bad om det, men förväntade mig kanske inte heller: Usch, nej, kom inte hit och smitta ner mig!
 
Men en skillnad mellan män och kvinnor som verkligen faschinerar mig är mäns förmåga att kunna lägga ner sig i sängen och somna inom 30 sekunder. Hur gör de detta?? För att jag skulle kunna lyckas med det skulle jag behöva jobba 36h i sträck och därefter springa ett maraton eller två. Och då kan det ändå hända att det tar mig 5 minuter att somna. Om du är en man av detta slag så får du mer än gärna dela med dig av er hemlighet. Kom snälla bara inte med det där att "när man ska sova så sover man helt enkelt" eller "ja stänger bara av tankarna och så somnar jag". Jag vill veta HUR ni stänger av alla tankar isf!
 
Men visst, jag är medveten att man inte kan dra alla män över en kam, men stereotypier finns väl till av en orsak?
 
Över till Dagens fakta: Världens längsta palindrom (dvs ord som stavas lika framlänges som baklänges) kan hittas i det finska språket. Saippuakivikauppias. Vilket översatt till svenska skulle betyda ungefär täljstensförsäljare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela