Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Ett känsloladdat samtal

Publicerad 2013-12-07 11:49:17 i Kärlek,

På torsdagen var jag på fest. Festen i sig var jättelyckad, men efteråt hamnade jag och min sambo i ett rejält gräl. Han var förbannad eftersom han upplevde att en av våra kompisars pojkvänner stötte på mig och att jag inte gjorde några som helst försök att avstyra det hela. Jag försökte förklara för honom att det inte alls var så, att om killen lade in stötar på mig så var det verkligen inte något jag lagt märke till!

Och det är sant. Killen och jag har alltid skämtsamt flörtat och munhuggits med varann, men det har aldrig varit min mening att det ska leda någon vart. Jag är trots allt upptagen, och det är dessutom en av mina bästa vänners kille! Antar att jag aldrig tänkt på hur det kan se ut utifrån.. Men det ska bli ändring på det nu! Jag är inte beredd att förlora min sambo, eller min vän för den delen, för en obetydlig flört.

Något positivt kom det ändå ut av det hela. Jag och min sambo lyckades, efter skrik och gråt, reda ut det hela och faktiskt ha ett ärligt samtal till sist. Och för första gången på flera år sade vi högt de orden, som vi tydligen har så svårt att säga till varandra i andra fall. Jag sade hur mycket jag älskar honom, och han uttryckte sina känslor för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela