Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Lite julpyssel på agendan :)

Publicerad 2013-12-10 21:23:22 i Allmänt,

Idag har det varit julpyssel på agendan, och det har varit riktigt kul! Skulle egentligen ha gått på yoga idag, men valde att skippa den i och med att jag ännu är något förkyld.

Jag har under flera års tid tänkt att jag skulle laga egna julkort, men det har aldrig blivit av. Men nu tog jag mig i kragen och lagade några. Här ett exempel på några kort jag lagade:


Och i år ville jag även prova på att laga ett pepparkakshus. Eller får väl snarare kalla det att dekorera ett pepparkakshus, eftersom det var färdiga delar som jag bara skulle sätta ihop och dekorera. Här var lite grejer som jag använde för pepparkakshuset:


Såhär såg det ut påvägen mot slutresultatet:


Och här har vi då det färdiga pepparkakshuset:


Ännu skulle det behövas lite tomtar, nissar och andra dekorationer. Får se om jag lyckas skaffa dem ännu till denna jul ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela