Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Enkel kycklingsallad

Publicerad 2013-11-24 18:41:59 i Recept,

Så här söndagen till ära ville jag ha något lätt och enkelt att tillreda och äta, så det fick bli kycklingsallad. Och Gud så gott det var! 


Här kommer receptet:

Ca 450g omarinerade kycklingfiléer
1 knippe kruksallad
1 halv röd paprika
2 små tomater
1/5 avokado
1 liten rödlök
Ca 5-10cm gurka
Fetaosttärningar i olja (enligt eget tycke och smak)
1färsk chilifrukt
Balsamvinäger
Chilipulver
Pepparmix
Paprikapulver
2 msk sambal oelek
Matolja för stekning

Tärna paprikan, gurkan, avokadon och tomaterna i lämpliga bitar. Klyv rödlöken på hälften och skiva halvorna. Riv salladen i lämpliga bitar (skär inte med kniv, då salladen tenderar snabbt bli mörk då). Blanda ovanstående ingredienser och fetaosten i en skål. Häll en skvätt matolja i stekpanna. Tärna kycklingfiléerna i ca 1-2cm bitar. Klyv chilifrukten och ta ut kärnhuset. Skär chilin i småbitar och fräs den försiktigt i pannan. Tillsätt kycklingbitarna. Krydda enligt smak med ovannämnda kryddor. Låt kycklingen svalna ett tag innan du lägger den med i salladen. Häll upp i lämplig serveringsskål och garnera med balsamvinäger. Servera gärna med t.ex. örtbatong. Enjoy!

Kommentarer

Postat av: felicia

Publicerad 2013-11-25 14:53:42

gott :)

Svar: Kul att du gillar den, det gör jag också :) och kräver inte så stor insats för att laga heller, vilket kan vara avgörande för min del ;)
Tösen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela