Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Enkel kycklingsallad

Publicerad 2013-11-11 20:32:07 i Recept,

Idag ordnades det ett Tupperware-party hemma hos mig och jag ville då bjuda på något enkelt men gott, och då blev det en kycklingsallad med bulgur..

Följande ingredienser hade jag i salladen, mängder får man lägga enligt eget tycke, smak och behov, men jag skriver nu upp ungefär hur mycket jag hade i min sallad:

Ca 450g omarinerade kycklingfiléer
3dl bulgur
En rejäl näve machesallad (även känt som babyspenat)
1 stor tomat
1 paprika
5cm purjolök 
200g fetaost
Paprikapulver
Chilipulver
2msk sambal oelek
Matolja

Machesalladen sköljde jag och fördelade i mindre bitar. Därefter skar jag upp grönsakerna i mindre bitar och tärnade fetaosten. Bulguren kokade jag enligt anvisningarna på förpackningen och tillade i salladen efter att den svalnat. Kycklingfiléerna tärnade jag och stekte i en skvätt matolja. Då kycklingen börjat få färg kryddade jag den med lite paprika- och chilipulver. Då kycklingen var nästan färdig smaksatte jag den ännu med ett par matskedar sambal oelek.   När kycklingen sedan svalnat var det bara att tillägga den i salladen och röra om ordentligt. Salladen serverade jag med karelska coctailpiroger samt äggsmör, men man kan lika bra servera med batong eller varför inte knäckebröd? :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela