Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Ett veckoslut jag ser fram emot!

Publicerad 2013-11-08 06:13:34 i Familj,

Idag kommer min älskling hem! Vi har inte setts på två veckor nu, då han var tvungen att jobba över helgen, och det känns! Jag saknar hans leende, hans beröring, bara att få vara med honom.. Lite orolig är jag nog, för fredagar hör inte till hans bästa dagar. Efter en veckas jobb (i det här fallet två) och en 1,5h bilresa hem, så brukar han inte vara på så gott humör. Han är en sådan som lätt blir irriterad då han är trött, och han märker inte alltid att det går ut över andra.. Men jag hoppas jag ska kunna få honom på gott humör :) Ända problemet är att vi kommer knappast att få någon egen tid idag, eftersom min lillebror kommer hit, då det är farsdag på söndagen. Och han kommer högst sannolikt att bo hos oss under veckoslutet, då min storebror och hans familj bor hos mina föräldrar. Men vi får göra det bästa av situationen..;)
 
I lördag ska vi även ha middag för hela familjen; mina föräldrar, jag och min sambo, min lillebror samt min storebror med sin familj. Det ska bli riktigt trevligt. Vet inte ännu vad jag ska tillreda, funderar på pulled pork burgare, men är lite osäker då jag vet att min storebrors sambo inte är van vid griskött, då hon är född i ett muslimskt land. Men vi ska se..
 
Sedan måste jag även fundera ut något inför farsdagen. Vi brukar alltid ha kaffe tillsammans med familjen, och bjuda på något gott till kaffet. Måste bara fundera ut vad pappa skulle tycka bäst om :)
 
Oavsett så ser jag fram emot helgen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela