Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Fertilitetsundersökningarna har kommit igång.

Publicerad 2013-11-23 08:08:21 i Graviditet,

Igår var jag till läkaren. Hon ställde en hel del frågor om när jag slutat med preventivmedel, hur mina menscykler varit innan och efter att jag slutat med p-piller, hur ofta vi har samlag, släkthistoria. Därefter gjorde hon en gynekologisk undersökning där hon tog flera hormonprover. Hon bad mig även gå till labbet på blodprov, så det ska jag göra nästa vecka. Hon satte dessutom iväg en remiss till gynekologiska polikliniken, så att jag får komma på en ultraljudsundersökning. Jag fick sedan en telefontid till läkaren 16.12 så att hon kan delge mig resultaten från proverna.

Så nu har allting kommit igång, och det är skönt! Tycker också det var en jättetrevlig och kompetent läkare :)
Enda negativa är ju förstås att nu har jag åter igen några saker att vänta på.. Resultaten från labbproverna och kallelsen till gynekologiska polikliniken.. Och ni vet ju redan vid det här laget hur jag hatar att vänta ;) men man kan ju inte få allt på en gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela