Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Höstdepression?

Publicerad 2013-11-25 20:15:54 i Höst,

Jag har nu under några dagars tid känt ett slags ångest i kroppen. Helst av allt skulle jag bara vilja lägga mig ner på golvet och skrika/gråta, och detta utan att överdriva.. Andra stunder känns det bara som om jag skulle vilja lägga mig i ide och vänta på bättre tider. 

På morgnarna känns det bättre, då är jag inte lika frustrerad och känner mig mera hoppfull, lite glad till och med. Men påvägen hem från jobbet känner jag ofta att det vänder.. Och jag vet inte riktigt vad det beror på. Om det bara är en släng av höstdepression? Eller eventuellt pga stress på jobbet? Oavsett så känns det jobbigt. Innerst inne är jag en glad och utåtriktad person, men just nu känner jag mig låst och osynlig, och jag har inte energi att träda fram heller.

Att jag ens ska behöva sitta och skriva om en massa negativa saker irriterar mig. Jag skulle ju helst sitta och dela med mig av glädjeämnen i min vardag, men det är lite svårt just nu. Men jag ska försöka vända på det hela, måste få in lite positiv energi här på bloggen. Så får väl börja med småsteg.. Så ska försöka slänga in ett lite positivare inlägg till näst :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela