Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Många känslor på en gång..

Publicerad 2013-11-24 19:13:49 i Allmänt,

Har känt mig lite förvirrad hela helgen. I ena stunden kan jag känna mig så glad och uppåt, hela världen dansar för mina fötter. Sedan i andra stunden känner jag mig ledsen, nere.. ja något melankolisk på sätt och vis. Ena stunden är jag alltså nöjd och glad med mitt liv, tycker allt flyter på rätt så bra, sedan bara kraschar jag och inser att livet inte ens blivit ditåt som jag hade hoppats eller önskat. Jag vet att de livsdrömmar jag har är sådana som baserar sig på en 10-årig flickas idévärld. Jag har helt klart sett för mycket på amerikanska serier.. Jag drömmer om den här mörka killen med bruna ögon som kommer och får mig att falla pladask och som avgudar mig. Vi blir high school-sweethearts med all drama som ingår. Jag inser ju att det inte är så det går till i verkligheten, men ändå sitter dessa idéer stuck i mitt huvud. Vet inte vad det beror på.
 
Igår var jag på tjejmiddag. Vi ordnade alla var sin utdelad rätt (dvs förrätt, varmrätt, efterrätt eller sallad). Kvällen var mysig, och två av oss valde att gå ut på krog. Jag hade en så otroligt stark lust att få dansa av mig lite. Flirta, skoja och få känna mig levande igen. Men tji fick vi.. det var enorm kö till krogen, och efter en halvtimmes resultatlöst köande var det bara att ge upp. Snacka om att jag blev besviken.
 
Nu är jag dessutom orolig. Min sambo åkte iväg på kryssning igår, och har inte hört av sig sedan han väntade på att gå ombord båten. Skickade ett mess till honom i morse, för att höra hur deras kväll gått, men fick inget svar. Nu borde de vara tillbaka i land, skickade ett mess igen och försökte ringa men hans mobil är avstängd och han har inte svarat på messet heller. Får väl bara vänta o se. Antar att han är slut, eventuellt full och att mobilbatteriet är slut. Men tycker inte om när saker och ting är utom min kontroll.. Vill bara veta att han är okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela