Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Otrolig fotograf..

Publicerad 2013-11-05 21:29:38 i Fotografering,

På fotograferingskursen har vi idag tittat på en dokumentär om en otrolig fotograf, Sally Mann.Sally Mann är en av Amerikas kändaste fotografer. Hon är känd för att ha tagit en hel del kotroversiella bilder. Bl.a. har hon tagit väldigt nakna och sensuella bilder på sina barn, vilket väckt en hel del kritik. Hon har även fotograferat kroppar i olika skeden av föruttnelse. Även denna serie av bilder har väckt starka känslor hos många.
 
Själv fastnade jag för den här bilden ur hennes serie kallad Immidiate Family:
 
 
Gillar känslan hon fångat i barnens ögon, samt "färgerna" och kontrasten i bilden. Hoppas verkligen att jag någon gång själv kan fånga en liknande känsla på bild. 
 
Jag och min kompis, som går på samma kurs som jag, har nu bestämt oss för att ordna en fotograferingskväll för att öva på porträttfotografering. En annan kompis till oss har ivrigt ställt upp som modell, så ska bli kul att se hur vi lyckas. Nu dags för säng igen, så man orkar på jobb igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela