Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Varför? :(

Publicerad 2013-11-03 21:02:26 i Allmänt,

Fick idag höra så tragiska nyheter.. Idag begravdes en ung man, som jag kände flyktigt. Han hade tagit sitt eget liv..

Vilka tankar går en sådan ung mänska och bär på, då slutresultatet blir döden? Jag känner mig så arg då jag tänker på att ett liv har gått förlorat, för att en person har blivit sårad och därefter tagit ett irrationellt beslut.. 

Jag är så ledsen över att den här killen ha behövas känna sig så ensam och sårad att han valt att ta sitt eget liv. Men samtidigt är jag så arg på honom, för det han har gjort går inte att återta, och det är ett av de mest själviska handlingar en människa kan göra! För det är inte personen som begår självmordet som sedan får lida, utan alla de som stått personen nära.. Familj, släkt och vänner.. Till och med flyktigt bekanta människor berörs av en sådan händelse..

Oavsett, så hoppas jag att denna unga man nu får vila i frid, och att alla de som är kvar och saknar honom någon dag uppnår sinnesro..


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela