Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Appar som kan användas då man planerar att bli gravid..

Publicerad 2013-10-02 21:36:23 i Graviditet,

Det finns tydligne en hel del appar för den som planerar att bli gravid. Jag har själv en Lumia 820, så utbudet är inte riktigt detsamma som för någon som har Android eller iPhone, men det finns en hel del.
 
Idag laddade jag ner 3 olika appar, alla gratis. Den första heter BasalBodyTemperature, där man kan anteckna tempen man mätt på morgnarna. Lätt sätt att se till att man alltid har schemat med sig och får tempen nerskriven. Än bättre vore det om man kunde mäta tempen med telefonen ocså ;) men kanske i framiden?
Den andra appen är FertilityDiaryFree. Här kan man klicka in när senaste menstruationscykeln började, hur lång den är.. sedan räknar appen ut när du med högsta sannolikhet har ägglossning och när du således är fertil, samt när u kommer att få din nästa mens. Den räknar dessutom ner till när du borde ta och göra ett graviditetstest. 
Den tredje appen är lightversionen av LC, men den var inget att ha, då man inte kunde göra några som helst förändringar utan att köpa fullversionen :(
 
Har någon annan några bra tips på appar som man kan fördriva tiden med i väntan på mens/att få ta graviditetstest?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela