Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

En fantastisk helg!

Publicerad 2013-10-06 18:54:26 i Höst,

Var några dagar sedan jag var in här och uppdaterade. På fredagen åkte jag iväg till min tidigare studiestad direkt efter jobbet. Vädret var toppen och dagen likaså. Var hur kul som helst att träffa gamla studiekompisar! Alla, utom en, från min årskurs hade lyckats ta sig dit, vilket var urkul! Vi var på vår försenade "dimissionsfest", var ut och åt och gick sedan hem till en av mina studiekompisar.
 
Jag var lite orolig över hur folk skulle reagera på att jag inte drack alkohol, med tanke på att jag varit en av de ivrigaste festarna på klassen, men det gick bra! Hade ingen lust att börja förklara att jag försöker bli gravid, och alla andra ursäkter verkade löjliga.. Jag valde ändå att ta ett glas champagne på dimissionsfesten för att ha något att skåla med. Tog mig drygt en och en halv timme att dricka upp det glaset. Det fanns visserligen pommac, men det avskyr jag.
 
På lördagen var jag ute och gick med min bror, fotograferade staden och allmänt bara umgicks. Var länge sedan jag varit på tumis med min bror, har verkligen saknat honom! På eftermiddagen åkte vi till ett spa&bad där vi möttes upp med några kompisar och deras barn. Vi simmade i närmare 2,5h, tiden gick otroligt fort! Efteråt åt vi alla tillsammans på restaurang. Efter detta åkte vi ännu hem till min bror på en öl/coca cola.
 
Idag har jag legat hela förmiddagen med min sambo och myst i sängen. Var hur skönt som helst! :) Sedan åkte vi ut och shoppade och åt. Men liksom allt annat tar även den här helgen slut och nu sitter jag ensam i igen i mitt och min sambos hus.. Men kanske jag småningom inte är helt ensam längre! Om några dagar torde jag få veta om det är dags för ett graviditetstest eller inte..;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela