Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Förändrade rutiner

Publicerad 2013-10-21 06:05:20 i Allmänt,

Min sambo kom hem igår efter att ha jobbat över veckoslutet. Jag blev jätteglad över att han ville komma hem på en söndag, trots att han ska tillbaka på måndagen. Men så var ju inte riktigt fallet, utan istället informerar han mig att han tar ut sin vintersemester den här veckan, eftersom det inte finns så mycket jobb den här veckan. Vad är det med killar och att göra beslut utan att diskutera dem först? Jag hade nämligen den uppfattningen att vi skulle hålla vår vintersemester tillsammans.. men tydligen inte.
 
Det är inte det att han inte får hålla sin vintersemester när han vill, men det skulle ju ha varit trevligt om han diskuterat saken med mig. Speciellt eftersom att hans beslut påverkar mig också. Jag antar att det här dock inte är något värt att bråka över. Som de säger; you've got to pick your fights..;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela