Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Några dagar till.. kan inte vänta!

Publicerad 2013-10-08 06:37:16 i Graviditet,

Idag är dag 40 i min menstruationscykel. Min förra menstruationscykel var 40 dagar. Men eftersom den förra, före det, var 35 dagar och den föregående var 30 dagar lång, vågar jag inte ännu ta något graviditetstest. Tänkte jag skulle försöka hålla mig tills dag 45, om inte mensen börjat innan dess.
 
Är så nervös. Vill så gärna att bli gravid, och skulle inte vilja vänta längre, men vad kan man göra? Det är ju inte precis som att jag har något annat val. Tanken på en graviditet har gjort mig besatt, jag är in varje dag på www.fertilityfriend.com och uppdaterar min BBT (BasalBodyTemperature) och eventuella graviditetstecken..
 
Så här ser min FertilityChart ut för tillfället:
 
Enligt schemat så hade jag ägglossning dag 32 i min menstruationscykel. De gröna rutorna står för när jag var som mest fertil, och eftersom jag och min sambo hade samlag under dessa dagar så finns det en god chans att jag är gravid, men ingenting är ju säkert. DPO står för lutealfas, som då alltså är fasen mellan ägglossning och mens. De blåa prickarna markerar vad min kroppstemperatur var under den här menstruationscykeln. 
 
Ojoj, nu är klockan mycket. Dags för mig att göra mig redo för jobbet. Sedan är det åter ashtanga yoga och fotograferingskurs på agendan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela