Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Ojojoj.. D-dagen tog just ett steg närmare!

Publicerad 2013-10-11 06:02:29 i Graviditet,

Som alla morgnar, nuförtiden, tog jag tempen innan jag steg upp och den visade 36,42. jag steg upp, ordnade lite ditt och datt och slog sedan på datorn. Som jag gjort alla de senaste morgnarna så loggade jag in på fertilityfriend.com och matade in det senaste datat. Men den här gången kom inte schemat upp som vanligt, utan istället kom det upp en ny ruta där det stod att på basis av det senast inmatade datat så har fertilityfriend räknat om när min ägglossning tagit plats. Tidigare hade programmet räknat ut att jag troligen haft ägglossning under menstruationscykelns 32a dag, trots att jag själv trodde att det tagit plats den 28e dagen. Nu då jag matade in färskt data så räknade programmet om det hela, och kom till den slutsatsen att jag högst antagligen haft ägglossning den 28e dagen under menstruationscykeln, vilket innebär att jag nu är på den 15e dagen av min lutealfas. Och då står det istället så här under rubriken  Pregnancy Test Probability: "90.6% of positive pregnancy test are reported before 15 DPO in the HPT Gallery". Vilket i princip borde innebära att om jag är gravid så borde det med över 90% chans synas på de graviditets test som nämns i deras lista.
 
Fertilityfriend rekommenderar dock att jag väntar till 15.10 innan jag tar ett graviditetstest, men nu är jag inte längre säker på om jag kan vänta så länge. Tror jag ska försöka hålla mig till söndag, som jag ursprungligen tänkte mig. Då har jag gått ca 5 dagar över min längsta menstruationscykel. Spänningen stiger..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela