Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

PHEW! Det var nära ögat..

Publicerad 2013-10-28 18:13:40 i Höst,

På väg hem från min kurs var det nära att jag skulle ha gjort mig skyldig till olaglig jakt, dvs älgkrock! Hann dock tack och lov få det stannat i tid. Såpass nära ögat var det att jag kände hjärtat bulta i öronen ännu flera kilometer senare. Älgen verkade dock föga berörd, fortsatte i samma takt över vägen och tittade inte ens åt mitt håll, trots att jag var tvungen att tvärnita för att inte köra rätt in i den! Snacka om att man kan vara glad för att man har reflexerna i skick! Upplevde dessutom att jag hann tänka till ganska bra, då jag snabbt förstod att kolla om jag hade någon bil på kommande efter mig, och det hade jag, så passade på att varna/signalera till bilen bakom att något var på gångs genom att pumpa på bromsen..
 
Hösten må vara hur mysig som helst, men det gäller nog att vara alert i trafiken den här tiden på året! Förra gången jag körde den här vägen, och dessutom vid samma plats, var det någon som hade krockat med en älg precis innan jag kom till platsen. Tur nog såg det inte ut att ha varit en alltför allvarlig olycka, och ännu mer tacksam är jag över att jag lyckades undvika en idag.. Fick mig nog att fundera över ifall jag har mina försäkringar i skick. Kanske dags att kolla upp med försäkringsbolaget vad jag riktigt har för försäkringar, och vad de egentligen täcker.. 
 
Så njut av hösten, men var försiktiga i trafiken!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela