Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Springer på väggarna här!

Publicerad 2013-10-15 19:26:40 i Graviditet,

Då är det klart! Jag har blivit galen.. besatt, tokig, sinnessjuk.. vad finns det för andra synonymer som kunde tänkas passa? Som jag nämnt tidigare idag är jag inne på dag 47 och har fortfarande inte fått någon mens. Min längsta menstruationscykel innan detta har varit ca 40 dagar lång. Just nu börjar jag tro att min mens uteblir pga att jag inte kan sluta fundera på om jag är gravid eller inte. Samtidigt kan jag inte släppa hoppet om att jag kanske är gravid. Så jag letar efter tecken på hopp var än jag kan hitta dem. Den senaste timmen har jag således suttit på fertilityfriend's sidor och tittat på bilder av scheman och graviditetstest som visat positivt resultat efter dag 15 i lutealfasen och där menstruationscykeln varat mer än 40 dagar..
 
Patetiskt va? Men jag vill så gärna vara gravid.. Tänkte att jag skulle försöka hålla mig till fredagen innan jag tar nästa graviditetstest, men får se hur det känns imorgon. Är så nyfiken, men samtidigt vill jag inte bli besviken om det än en gång visar negativt. Tur så ska vi få egna iPads på jobbet imorgon, så kanske jag lyckas koppla bort dessa tankar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela