Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Väntar ivrigt..

Publicerad 2013-10-31 06:11:00 i Allmänt, Familj,

Idag startar min bror med sin sambo och son från Norge. Väntar ivrigt på att de ska komma hit! Jag och min bror har aldrig haft mycket kontakt, men ju äldre jag blir, desto viktigare tycker jag att familjen och släkten är, oavsett hur avlägsna vi varit förut. Det här med familj och släkt har blivit speciellt viktigt frå mig efter att jag själv börjat planera familj. Det känns som om jag vill stärka nätverket runt mig innan jag själv får barn, så att de har så många som möjligt runt dem som kommer att älska dem lika mycket som jag kommer att göra. Låter kanske löjligt, men så här känner jag.
 
Jag har chattat med min brors sambo via Facebook, men jag har aldrig träffat varken henne eller min brorson IRL. De startar alltså sin resa idag, men mina föräldrar kommer att åka dem i möte, så de kommer alla att stanna en stund på vår sommarstuga som ligger i mellersta Finland. Men på måndag är det tänkt att de ska vara framme här! Så nu går man åter igen i väntans stunder.. hatar att vänta! ;) Jag är nog en väldigt otålig person, hehe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela