Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Booty call :)

Publicerad 2013-09-26 21:06:16 i Graviditet, Sex,

Fördelen med att försöka bli gravid är att man har rätt att åberopa Booty call då det är dags för ägglossning ;)
I onsdags trodde jag att det var ägglossning på gångs, så skickade sms till min honey. Trodde verkligen inte att han skulle bli ivrig och vilja köra över 100km efter en lång arbetsdag, men det var inga problem..;) vilket verkligen tände till det för mig :P
 
Men det är nog knepigt det här med ägglossing. Tycker testerna inte ger tillräckligt klara resultat, och har inte kommit så långt med min kartläggning av kroppstemperaturen. Dessutom så är jag en sådan som inte sover så bra om nätterna, och för att temperaturen ska kunna mätas så noggrant som möjligt så borde man ha sovit minst 3-5h (olika sidor säger olika antal timmar) i sträck, och så ska man helst mäta kroppstemperaturen ungefär samma tid varje gång.. Skulle jag bara lyckas få klarhet åtminstone en gång, så att jag vet att jag faktiskt kan få ägglossning, så skulle det kännas mindre stressande..
 
Nå det är bara att fortsätta försöka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela