Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

En kväll för mig själv..

Publicerad 2013-09-20 16:35:25 i Graviditet, Höst,

TGIF! Vilken vecka alltså! Vi har inte ännu heller hört hur det blir med min sambos bil. De hade så fullt på verkstaden, så de visste inte om de skulle hinna ta en titt på den idag eller ens imorgon! Tur så ordnade det sig så att jag fick låna mammas bil, så min sambo kunde ta min till jobbet.
 
Men nu är det alltså fredag och jag har hela kvällen för mig själv, ska faktiskt bli riktigt skönt. Bara slappa och ta det lugnt. Eventuellt slå på bastun och ta mig ett bad. Sedan ska jag krypa upp i soffan och läsa lite Fifty Shades Darker :)
 
Läste igår om Temperaturmetoden och hur man med hjälp av den kan avgöra när man har ägglossning. Kan inte förstå att jag missat det här. Visste nog att man kan följa med kroppstemperaturen för att försöka se när man har ägglossning, men hade alltså missat att man måste mäta temperaturen innan man stiger upp och rör på sig. Underlättar ju nog en hel del om metoden verkligen fungerar, för är trött på (dyra) ägglossningstest, som jag tycker att ändå inte visar något. Så nu är det bara att börja mäta tempen varje morgon före man stiger upp, så får vi se om man skulle lyckas pricka in ägglossningen. Hoppas så att jag snart skulle lyckas bli gravid..

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2013-09-22 23:30:14

Smart grej! De måste jag testa när vi ska försöka igen :)

Svar: Jepp, underlättar en hel del om det verkligen fungerar! Kommer att uppdatera här hur det går för oss :)
Tösen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela