Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Fredagen den 13e.. olycksfallsdagen?

Publicerad 2013-09-13 06:23:23 i Allmänt,

Fredagen den 13e har alltid ansetts vara en otursdag, men jag har aldrig riktigt råkat ut för något otursamt den här dagen, utan snarare tvärtom! Så jag tror inte riktigt på det här med olycksfallsdagen. Däremot så tror jag fullt ut på Murphys lag: "Om något kan gå fel så gör det det."
 

Jag anser inte mig själv i vanliga fall vidskeplig, skrockfull eller vad man vill kalla det, men har nog märkt att jag har vissa saker som jag, om inte tror på, så åtminstone hoppas på. För varje gång jag exempelvis tappar en ögonfrans och lyckas få den på mitt finger, så brukar jag nog stänga ögonen och önska mig något :) Antar att vi alla har något som vi vill tro på, det gör det lättare att ta sig igenom svårare stunder..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela