Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Mör i hela kroppen..

Publicerad 2013-09-11 19:14:44 i Träning,

Gårdagens yoga tog nog verkligen på kroppen, speciellt som jag idag var till gymmet och deltog i ett träningspass med kettlebell. Känner att jag troligtvis kommer att vara rejält mör i kroppen hela resten av veckan! Men ska verkligen försöka dra mig själv till gymmet på fredag ännu, så att jag kommer igång ordentligt med träningen. Känner att det är nu eller aldrig om jag vill ha en chans att få "drömkroppen". Utöver träning så gör jag inte så mycket annat än att jag försöker ha lite kontroll över hur mycket jag äter. Så jag försöker ta en lämplig portion från första början och sedan undvika att ta mer. Jag undviker inte direkt att äta godis och dylikt, men märker att för varje gång jag närmar mig mitt mål, så minskar suget för godsaker.
 
Mitt mål är alltså att gå ner 2-3kg, samt att uppnå en fastare kropp. Drömmen är att jag skulle få ditåt synliga magrutor, och en fast bakdel. Får se hur det går ;)

Kommentarer

Postat av: tess

Publicerad 2013-09-12 20:03:49

Har alltid viljat testa yoga, men har inte blivit av ! nån gång efter skruttan tittat ut kanske :)

Svar: Trodde aldrig att det skulle vara för mig, men hade en vän som fått så otroligt fin och vältränad kropp efter att ha hållit på med ashtanga yoga i några år, så jag tänkte att jag åtminstone ska ge det ett försök. Lovade mig själv att prova åtminstone tre gånger, och efter de tre gångerna var jag fast! ;) Så rekommenderar det nog! Kan vara bra sätt att få lite egen tid någon gång i framtiden, efter att skruttan tagit över din värld ;)
Tösen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela