Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Snacka om att människor kan vara olika!

Publicerad 2013-09-12 20:26:50 i Allmänt, stress,

Det fascinerar mig hur olika människor kan vara ibland, samtidigt som det kan frustrera mig något otroligt!
På jobbet har jag att göra med en tjej, som är väldigt söt och rar, men jag känner att vi lever helt olika liv och att våra tankebanor ligger på helt andra våglängder. Hon är så osäker, och något "långsam", vilket jag har svårt för. Det tar tid för henne att formulera sig, inte det att hon pratar långsamt direkt, men det känns som om det tar en evighet innan hon kommer till saken. Jag skäms ibland över hur irriterad jag blir.. men vad kan man göra?
Och så känns det som om hon ofta kommer till mig för råd, men så känns det som om hon ändå inte lyssnar, eller som att det jag säger inte sjunker hela vägen in.
Jag vet att det här är en smart tjej, men det faktum att hon är så "långsam" så att säga gör att jag ibland upplever henne som dum, och det får det åter igen att svida till i samvetet mitt. Hur ska jag riktigt gå tillväga för att se förbi den här delen av hennes personlighet? Vi ska trots allt jobba rätt så tätt ihop ett längre tag..
 
Om inget annat så lär jag mig att vara tålmodig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela