Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

De senaste inköpen

Publicerad 2014-04-28 08:10:55 i Allmänt,

Här är de senaste inköpen:


Blev en amningskudde och ett skötbordsubderlag från Lastentarvike. Betalade sammanlagt 34e för dem, vilket jag tyckte var ett helt hyfsat pris! Dessutom tyckte jag om mönstret och färgen. Fanns även i svart, rött och blått. Eftersom jag inte är så för rött eller blått så skippade jag genast det, och svart tänkte jag skulle bli för mörkt i hjälpköket, så det fick bli grått.

Köpte på huuto.net för en dryg vecka sedan en Maxi Cosi Cabriofix bilbarnstol med tillhörande Familyfix-bas för 175e, vilket jag tyckte var ett kap, med tanke på att stolen endast använts av ett barn och var av årsmodell 2013. En helt ny med samma bas skulle ha legat på ca 350e. Så nu i helgen var jag även efter den till mina föräldrar. Vi provade med sambon att installera den i min bil, och det gick hur smidigt som helst! Enligt alla indikationer på basen så har vi även lyckats installera den rätt, haha! Ni får ursäkta den dåliga bilden, var lite svårt att ta bild med iPaden så hela bilstolen kom med, och så var det dessutom motsol.


Bilbarnstolen kändes även väldigt lätt, vilket jag tycker är jätteviktigt med tanke på att jag kommer att bära på två stycken! Så nu är det bara att invänta på att nästa anländer :)

Kommentarer

Postat av: colazero

Publicerad 2014-04-29 16:45:15

Åhh va roligt med tvillingar. Jag är själv i vecka 15 och väntar en liten. Fick se den på ultraljud igår och de var så roligt att se hur den slog me armar och ben =)

Svar: Ja visst är det underbart att få bekräftelse på att det finns en (eller två) livslevande själ(ar) inuti en? :) jag har äntligen börjat känna lite mer rörelse i magen, och det är lika ljuvligt varje gång! Väntar nu på rul som e 16 maj :)
Tösen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela