Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Läget tillfälligt stabilt..

Publicerad 2014-08-04 16:21:41 i Min graviditet,

Så har jag varit på 9e eller 10e ultraljudsundersökningen denna graviditet. Var öppen för ett finger utifrån, hade ca 1,5cm kvar av tappen o hade öppnat mig ca 2,5cm inifrån. Men i jämförelse med senaste koll så hade det således inte skett så stora förändringar, så läkarna avgjorde att jag inte behöver läggas in. Däremot fick jag första av två kortisonsprutor, för att påskynda utvecklingen av lungona hos tvillingarna, ifall att de skulle födas för tidigt. Jag fick även en ny tid för kontroll redan i fredag. Då antar jag att det görs en ny viktuppskattning.

Det som läkaren också märkte idag var att tvillingarna igen bytt plats, så att A blivit B och vice versa. Turligt nog ligger även nuvarand A med huvudet ner, så en vaginal födsel anses fortfarande möjligt. B ligger däremot på tvären, med huvudet något uppåt, om jag förstod rätt, och läkaren avläste ul rätt. Förstod att de hade lite svårt att skilja twinsen åt då de nöstan ligger "på" varandra ;)

Så imorgon ska jag till rådgivningen kl 9, och kl 15 ska jag till skuhuset och få min ansra kortisonspruta.. Så sysslolös är jag ju inte trots att jag är sjukskriven ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela