Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Enkel och god kycklinggryta

Publicerad 2014-02-15 07:42:26 i Recept,

Valde att laga pasta och kycklinggryta på vändagen, den blev faktiskt riktigt smakrik och god. Och på det sättet kunde jag även använda den philadelphiaost jag hade i kylskåpet, nu när jag inte får äta opastöriserade mjölkprodukter.

Jag använde följande ingredienser:
Ca 500g tärnade kycklingfiléer
1 rödlök
1-2 små vårlökar (purjolök kunde ev. också användas)
1 stor pressad vitlöksklyfta
1 liten röd paprika
1 liten röd chilifrukt
1msk tomatpuré
Ca 100g philadelphiaost
Ca 2dl matlagningsgrädde
1/2brk majs (liten)
Paprikapulver
Svartpeppar
Grovmalen torkad chili
Torkad timjan
1 hönsbuljongtärning
Olivolja


Hacka och tärna löken och paprikan. Lägg dem och vitlöken i en djup stekpanna eller i en gryta, med lite olivolja. Tillsätt kycklingen och bryn tills kycklingen är genomstekt och löken mjuk. Tillsätt alla kryddorna och tomatpurén. Rör ner philadelphiaosten tills den smält ordentligt. Tillsätt matlagningsgrädden, hönsbuljongtärningen och majsen och låt puttra i några minuter. Servera med couscous, ris, bulgur, eller pasta som jag gjorde. Vändagen till ära valde jag hjärtformade pastafigurer. Garnera gärna med gräslök eller basilika, min var tyvärr slut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela