Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

V5+6..

Publicerad 2014-02-10 06:22:49 i Min graviditet,

Imorgon är jag inne på 6+0 och går således in i v7 av graviditeten. Ännu är jag från och till orolig för missfall, men jag försöker undvika de tankarna så gott det går. Det är alltså ca 6v kvar tills risken för missfall minskar avsevärt, längtar så tills dess! 

I lördag ska vi berätta för min familj att vi är gravida, ska bli så kul att se deras reaktion! Eftersom det är vändagen på fredagen så tänkte jag att jag på lördagen skulle överräcka mina syskon och deras eventuella respektive en försenad vängåva i form av en trisslott. Därefter skulle jag överräcka mina föräldrar en liten ask. I asken har jag tänkt placera ett kort med en bild på ett blåbär där det står något i stil med; "Jag är nu ungefär lika stor som ett blåbär, men jag är förhoppningsvis betydligt större då vi ses i Oktober". På baksidan tänkte jag sedan skriva något i stil med; "Grattis, ni ska bli morföräldrar!"

Idén har jag hämtat från Etsy.com (http://www.etsy.com/listing/176707613/7-week-blueberry-pregnancy-announcement?ref=sr_gallery_1&ga_search_query=Pregnancy+announcement+blueberry&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=FI&ga_spelling_corrected=Pregnancy+announcment+blueberry&ga_search_type=all)

Hoppas verkligen min familj blir glatt överraskade på lördagen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela