Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

DPO 10 och Rocky Mountains-diagram

Publicerad 2014-01-23 06:26:41 i Allmänt,

Idag är jag inne på dag 10 efter ägglossning, dvs DPO 10, days past ovulation.. Men än vågar jag inte testa, vill inte bli besviken igen.. Så tänkte att jag skulle försöka hålla mig till åtminstone fredag/lördag, men bäst skulle det vara om jag kunde hålla mig typ 5 dagar till, då borde det testet kunna visa mer säkert om jag är gravid eller inte.
 
Jag har då som tidigare, fortsätt med att klicka in olika värden i Fertilityfriend och mitt diagram är som värsta Rocky Mountains, det går upp och ner, upp och ner. Men jag är åtminstone glad att trots att temperaturen går ner emellanåt, så hålls den ändå över den sk "coverline"-linjen.
 
 Så här såg mitt diagram ut idag:
 
.Så som ni ser så var det ett rejält hopp där kring 20-22.1. En förklaring kan vara att det syns en sk "implantationdip". Men tycker ändå det är konstigt att min temperatur sköt så i höjden därefter. 37,6 upplever jag redan som feber, men kände mig inte alls febrig! Och då brukar jag vara helt slut om jag ens har 37,0..
 
Nu är det även bara 6 dagar kvar till min tid på gynekologiska polikliniken. Jag hoppas lite i smyg att jag innan dess ska testa positivt och att jag får ringa och avboka min tid, men vi får se. Just nu gäller det bara att vänta och hålla tummarna :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela