Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Ensam hemma en fredag kväll..

Publicerad 2014-01-24 18:01:10 i Vinter,

Min sambo är på övertid och kommer att jobba imorgon också, så han kommer hem först imorgonkväll.. Saknar honom så.. Hatar att sitta ensam hemma, speciellt på helgen. Men jag får väl mysa för mig själv. Har laddat upp med en alkoholfri öl, en varm filt och eld i brasan. Och för en gångs skull på väldigt länge så stör det mig inte alls att ölen är alkoholfri. Jag vet, det låter som om jag är värsta alkoholisten, men det är inte så jag menar. Visst det händer att jag då och då kanske dricker någon för mycket på en fest, så att man mår dåligt dagen efter. Men jag dricker inte i veckorna, och inte heller alla helger. Jag tycker dock om öl, smaken och konsistensen. Och alkoholfri öl är inte samma sak.. den smakar inte lika, känns inte lika och får mig inte heller att slappna av på samma vis som en öl kan göra en fredagskväll.
Men som sagt, idag har jag inget emot att dricka alkoholfritt. Antar att tanken på att bli gravid mognat till en annan nivå inom mig. Jag vill det här mer än något annat just nu. Med det menar jag inte att jag inte velat det tidigare, men jag har haft känslor som varit i konflikt med varandra (kan man säga så? nå nu kan man.). Samtidigt som jag velat bli gravid, så har jag velat hinna göra en massa saker som jag är rädd att inte kunna göra sen mera när jag har ett barn. Jag vill fortfarande alla dessa saker, men jag prioriterar det här med att bli gravid och känner nu att jag inte behöver vara rädd för att inte hinna uppleva allt möjligt. Om jag senare vill det lika mycket, så tror jag inte det ska vara omöjligt att uppleva det, bara för att jag är mamma. Vill man något tillräckligt så går det mesta att lösa, på ett eller annat sätt.

Nå, nu ska jag övergå till mitt hemma ensam-mysas..:) trevlig fredag kväll på er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela