Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Kan inte riktigt förstå det än.. jag är gravid!

Publicerad 2014-01-27 20:53:27 i Min graviditet,

För den som inte följt med min story så har alltså jag och min sambo försökt bli gravida sedan ett år tillbaka. I onsdags skulle vi äntligen ha tid till gynekologiska polikliniken för vidare fertilitetsundersökningar. Men nu var det bara att tvärvända de planerna. Igår morse plussade jag nämligen för första gången!! Två klara och någolunda tydliga streck syntes på min lilla sticka. Kunde inte fatta det! Såg tog ett Clear Blue Digital test som visade att jag visst är gravid, och befruktningen har skett 2-3 veckor sedan!
 
När jag sedan vaknade idag var jag inte säker på om jag drömt eller inte, så tog ett nytt test. Och ett klart och tydligt plus syntes där med. Jag är verkligen gravid! Så idag var det bara att ringa till gynpol och meddela att jag får avboka onsdagens tid :) och istället fick jag ringa till mödrarådgivningen och boka tid dit. Så nu har jag mitt första besök på mödrarådgivningen inbokat till 25.2. Är så otroligt glad!
 
Jag vet att jag är tidigt ute, men har redan berättat för mina närmaste vänner. De var ändå medvetna om att jag skulle på undersökning på onsdag, så tyckte det skulle vara onödigt att ljuga om saken.
 
Jag är alltså troligtvis i v4 nu, så jag är inte särskilt långt hunnen, och än kan vad som helst hända. Men jag tänker försöka strunta i det, och bara njuta av vetskapen att jag i detta här och nu är gravid! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela