Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Missat ägglossningen..?

Publicerad 2014-01-14 06:33:23 i Graviditet,

Har åter igen varit och matat in mina uppgifter på fertilityfriend.com och fick nu mindre trevliga resultat.. Enligt fertilityfriend så tyder temperaturförändringen på mitt diagram att jag hade ägglossning på fredagen, vilket innebär att jag missade den med en dag, eftersom vi hade samlag med min sambo först på lördagen! Det är nästan så att jag skulle vilja gråta.. för det här innebär att vi får vänta åter igen åtminstone en månad innan vi kan försöka pånytt..
 
Men jag ger inte upp ännu, för jag hoppas i hemlighet på att min ägglossning var på lördagen eller söndagen, kanske t.o.m. först igår, eftersom det finns några andra tecken som tyder på att ägglossningen kanske var senare än vad fertilityfriend räknat ut. Bl.a så tror jag att ägglossningstesten jag tog på fredag och lördag var positiva sen i alla fall. Och så har jag för mig att mitt (vad-det-nu-sen-heter-på-svenska) cervical fluid också tyder på att ägglossningen varit senare än fredagen.
 
Här får ni se hur mitt diagram ser ut:
 
Så som ni ser så stämmer inte fertilityfriends uträkningar med de andra tecknen för ägglossning. Jag hoppas att uträkningen kanske förändras om några dagar då jag matat in mer information i kalkylen..
 
"They say hope is the last thing to leave you before you dye.."

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela