Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Speciella drömmar..

Publicerad 2014-01-03 06:27:16 i Vinter,

Det är intressant vad hjärnan kan hitta på medan man sover.. Inatt drömde jag att min sambo (som inte var min sambo i drömmen) hade hittat ett slags flygande fordon.. Jag misstänker att min hjärna hämtat inspiration från följande grej: 
Grejen i min dröm såg dock inte helt ut såhär.. Den hade bl.a. inte den där spaken i mitten, utan istället hade den två bågar framtills som fungerade som handtag då man flög med den. Och grejen i min dröm var mörkare till färgen och hade silverränder på sidorna.
Jag minns att det var svårt att lära sig använda den, och svår att styra.. Det var som om den var upp och ner och ur balans. Om man skulle flyga uppåt var man tvungen att pressa nosen neråt, och det var alltså otroligt viktigt att hålla den i balans, annars fanns det en risk att den störtdök mot marken.

Man kunde flyga snabbt, och långt med den här grejen.. Man kunde t.o.m. på något vis åka två på den. Och förstås så var handlingen i min dröm plockad som ur en film. Min sambo hittar en grej som kan bli populär och värdefull, och förstås fanns det ju då skurkar som ville komma åt den.. Det var nära på att jag störtdök i Atlanten med den, men då plötsligt... Ringde väckarklockan ;) typiskt va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela