Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Tempen definitivt högre nu..

Publicerad 2014-01-18 10:35:52 i Graviditet,

Är alltså ganska säker på att jag haft ägglossning nu, även om jag inte är helt säker på just när den ägt rum. Min temp. har nämligen nu de två senaste dagarna legat på 37 grader, vilket är betydligt högre än normalt för mig.. Det kan ju visserligen vara någon förkylning på G, men hittills har jag nog mått helt bra. Något trött av och till, men inget mer än det. Eftersom jag är osäker på när min ägglossning ägt rum, så tänkte jag försöka vänta lite längre än normalt innan jag testar.. Är helt enkelt inte redo att bli besviken. Men det kommer att vara svårt, för är så förbaskat nyfiken av mig!

Jag är nu antingen på DPO (days past ovulation) 8 eller 5. Jag hoppas ju på att jag är på DPO 5, för då finns det en ganska god chans att jag är gravid.. Om jag är på DPO 8, så är chansen ytterst minimal att jag är gravid.. Därför tänkte jag försöka vänta till åtminstone fredag innan jag testar mig, men vi ska nu se..

Nu ska jag ta och klä på mig lite och gå ut och njuta av att det är ljust ute! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela