Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Besatt av babytankar ;)

Publicerad 2014-03-28 05:50:33 i Min graviditet,

Satt igår och surfade mig galen på namnförslag.. Kände på mig innan graviditeten att vårt första barn skulle bli en flicka, men efter att jag blivit gravid har ja drömt två gånger att vi fått en pojke, en kompis till mig har också drömt att jag skulle få en pojke och en annan kompis har redan i misstag börjat prata om "han" då vi diskuterat min graviditet.. Så nu har jag ingen aning längre..

Har några favoriter bland flicknamn; 1. Kiara 2. Amira 3.  Novalie och 4. Alicia

Men jag tycker pojknamn är betyyyydligt mycke svårare.. Har funderat  främst på Luca, Nico, Nicholas och Anton..

Hoppas ju på att en dag ha fått ett av vardera kön, men funderar nu vilka av dessa namn som skulle passa bäst ihop? 

Kiara & Luca? Anton & Novalie? Alicia & Nico?

Eftersom jag är halvfinsk så vill jag gärna att namnen ska fungera både på finska och svenska, gärna också engelska..

Uuuuh, nu är det inte många timmar kvar till ultraljudet! Får se hur bra man lyckas koncentrera sig på jobbet idag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela