Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Äntligen varit på RUL! :)

Publicerad 2014-05-21 05:58:40 i Min graviditet,

Igår kl 14.15 hade vi äntligen tid för RUL. Barnmorskan var grundlig och gick igenom hela anatomin på båda tvillingarna, och allt såg bra ut! Är så lättad!

Vi frågade om kön och hon började då kolla. Hon började med att säga att tvilling A såg ut som en flicka, och mitt lilla hjärta tog ett skutt, jag har alltid velat ha en flicka! Men så ändrade hon sig och sa att nej, nu ser hon ju att där ligger något mellan benen..;) så det visade sig vara en pojke i alla fall, haha! Även tvilling B visade sig vara pojke. Vet att det är lite tabu, men måste erkänna att jag känner mig pyttelite besviken över att jag troligtvis aldrig kommer att få en flicka.. Men detta betyder inte att jag skulle älska mina pojkar mindre för det! Är superglad över att vi kommer att få tvillingpojkar! :)

De var båda väldigt livliga och rörliga av sig. Tvilling A ligger för tillfället med huvudet neråt, och det var svårt att få en riktigt bra bild på honom. Han uppskattades väga 386g. Såg här såg han ut:


Tvilling B låg med huvudet uppåt och mera på min högra sida. BM förklarade att jag troligtvis inte känt tvilling B lika bra eftersom han till hälften ligger bakom moderkakan/orna. Han är något större och uppskattades väga 419g. På honom lyckades vi även få se en hyfsat bra 4D-bild. Här har ni tvilling B:



Enligt BM hade båda växt bra och i enlighet med veckorna. Så nu får vi vänta ca en månad innan vi får se småttingarna igen..<3 Nästa UL blir 25.6 kl 11, och då skulle tydligen även läkaren närvara. Innan dess har jag åtminstone ett besök inbokat på mödrarådgivningen, 26.5 kl 12.30. Då ska vi hoppas att mitt hb-värde ligger på bättre nivåer än senast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela