Tösen - vilsen i vardagen

En blogg som handlar om min vardag, om de tankar och idéer jag har om omvärlden som jag kanske inte alltid kan, eller vill yttra högt.

Naked and Afraid

Publicerad 2014-05-06 19:39:24 i Allmänt,

Sitter och ser på programmet Naked and Afraid. Ett program om en kvinna och en man som lämnas ute någonstans i vildmarken, nakna, med endast en pryl av eget val. Vildmarken kan bestå av djungel, sumpmark, savann eller dylikt. Tanken är att de ska försöka överleva i 21 dagar och ta sig till en upphämtningsplats.

Helt otroligt vad de får stå ut med. Sandloppor, fästingar, vilssvin, hyenor, giftormar, you name it! För att inte tala om ösregn, stekhet sol m.m. De råkar ut för allergiska reaktioner, matförgiftning, brutna tår, öppna sår..

Jag undrar hur man själv skulle klara av en sådan utmaning. Något som är säkert är att mitt val av pryl skulle vara en sådan där grej med vilken man får uppgjort eld! Även om jag upplever att jag kan vara en tuff brud, som är relativt allmänbild vad gäller överlevnadsmetoder (dvs utan att egentligen ha gått någon kurs eller utbildning) så misstänker jag nog att jag inte skulle klara mig särskilt många dygn i en sådan terräng. Jag tror säkert att jag skulle kunna bygga mig ett skyddat "bo" samt eventuellt få till eld. Men jag misstänker att det där med att skaffa föda är något som skulle visa sig vara mycket svårare än många tror..

Nå, kommer troligtvis inte vara med om något liknande. Men känner nog att jag är påväg i en helt egen djungel. Tvillingdjungeln.. Jag tror nog att jag praktiskt kommer att kunna hantera det här med att ha tvillingar, men jag är nog lite orolig för hur psykiskt tungt det kommer att vara.. Jag vet med mig att jag många gånger har svårt med min självdisciplin och lätt vill ge upp, jag hoppas bara att mitt modershjärta är starkare än det jag levat på hittills. Oavsett tror jag nog att detta kommer att bli mitt livs äventyr! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tösen

Jag är en tjej som passerat 25 års ålder (nyligen dock!) och som nu valt att sluta räkna åren. Jag älskar äventyr och försöker ofta vara spontan, inom rimliga gränser. Till mina hobbyn hör matlagning, bakning, fotografering samt träning. Jag grubblar mycket kring min vardag, vad som hänt och vad som kommer att hända, och vill gärna dela mina tankar anonymt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela